Sunday, May 5, 2024

2024-05-05 馃ケ

Dzie艅 na spokojnie. Laba. Z 偶on膮 obejrzeli艣my jaki艣 film. Ja ju偶 dawno nie ogl膮da艂em nic. Ca艂e moje 偶ycie to praca na innych a teraz chwilowo jest inaczej. Nawet "wakacje" to czas sp臋dzony na s艂u偶eniu rodzinie.

Starszy syn mia艂 si臋 uczy膰 na sprawdzian i na popraw臋 ocen z jednego przedmiotu. Chcia艂em mu pom贸c w nauce - ale mnie sp艂awi艂 i zamiast tego gra艂, ogl膮da艂 filmiki na mediach, by艂 na si艂owni i poza domem za laskami si臋 ugania艂. Teraz o 22 ma do mnie pretensje, 偶e nie naucz臋 go magicznie w 5 minut na jutro...

M艂odszy dzisiaj sporo gra艂. Chwil臋 z nim sp臋dzi艂em a tak to gra艂, ogl膮da艂 co艣 tam i co chwila wo艂a艂 mnie. Mamy ani razu.

Szuka艂em kawy w piwnicy. O dziwo nie znalaz艂em - a mieli艣my spore zapasy. Jutro poszukam.

Pope艂ni艂em kr贸tki artyku艂 o metodologii agile i jak cz臋sto jest przeprowadzona z g贸ry skazana na pora偶k臋 udawana transformacja na agile. Tak膮 w艂a艣nie mia艂em w opuscapita - tam nikt nie chcia艂 ani transformacji, ani nawet usprawnie艅. Zarz膮d jedynie skupia艂 si臋 na ci臋ciu koszt贸w i utrzymaniu klient贸w aby maksymalizowa膰 obecne zyski. Par臋 os贸b w zarz膮dzie mog艂o patrze膰 szerzej ale ca艂o艣ciowo zarz膮d gra艂 na zatracenie, nie na rozw贸j. Zarz膮d odseparowa艂 si臋 od pionu technicznego za pomoc膮 nietechnicznych, niebiznesowych manager贸w ni偶szego szczebla kt贸rzy byli pionkami. Takie podej艣cie nie ma szans na sukces. Z zalet to pieni膮dze by艂y na poziomie ale przy tym atmosfera na wy偶szych szczeblach nieprzyjemna i przesi膮kni臋ta polityk膮. To jest przyk艂ad firmy, w jak膮 inwestorzy nie powinni inwestowa膰.

No comments: