Wednesday, May 8, 2024

2024-05-07 馃嵒

  • Kompilacja softu na m贸j firewall/router. Korci mnie aby kupi膰 bananaPi kt贸ry jest silniejszy albo bananaPi kt贸ry ma wi臋cej port贸w LAN (m贸g艂 bym odpu艣ci膰 switcha). 馃敩
  • Przeja偶d偶ka rowerowa z synem :) 馃毑 馃毑
  • Spotkanie z dawn膮 ekip膮 OpusCapita (jej cz臋艣ci膮) 馃嵒
    • Zupe艂nie tego nie przewidzia艂em ale dosta艂em mas臋 pami膮tek: flach臋 (nie pij臋, ale 艂adnie b臋dzie wygl膮da艂a), kubek (wymiata pomimo, 偶e mam zbyt wiele kubk贸w ju偶) i karta do decathlonu (przegi臋cie - powinni to zachowa膰 dla siebie). Za wszystko pi臋knie dzi臋kuj臋 (je艣li kto艣 z Was to czyta) 馃
  • Na koniec kupi艂em na szybko zestaw lego... i okaza艂o si臋, 偶e m艂ody ju偶 go ma :( A wszystko to w zwi膮zku z wr贸偶k膮 Z臋buszk膮 i wypadni臋ciem jedynki u m艂odego
  • W trakcie dnia odzywa艂a si臋 艣redniego poziomu (juniorka) head hunterka z UK kt贸ra chcia艂a mnie podrzuci膰 jednej firmie robi膮cej co艣 z AI. Dzwoni艂a gdy by艂em na rowerze a p贸藕niej gdy by艂em w knajpie. Niestety brak do艣wiadczenia, niesamowicie mocny hinduski akcent oraz brak wiedzy w zakresie IT daje si臋 u tej pani we znaki ale ka偶dy musi gdzie艣 zaczyna膰. Tym samym jestem obecnie w trakcie 3 rekrutacji nawet nie szukaj膮c jeszcze pracy (podane poni偶ej chronologicznie wed艂ug pierwszego kontaktu):
    • 1️⃣ firma w tr贸jmie艣cie w kt贸rej bym chcia艂 pracowa膰 ze wzgl臋du na ludzi, ich do艣wiadczenie, wyzwania technologiczne i du偶膮 ilo艣膰 danych
    • 2️⃣ firma z Bydgoszczy/Warszawy w kt贸rej bym chcia艂 pracowa膰 ze wzgl臋du na ludzi, atmosfer臋 w firmie, wk艂ad w edukacje lokalnych spo艂eczno艣ci oraz zagadnienia
    • 3️⃣ ta firma z UK o kt贸rej nie wiem zbyt wiele i kt贸ra nie pasuje do mojego profilu
    • ponadto 3 osoby zajmuj膮ce si臋 po艣redniczeniem prosi艂y mnie o moje CV ale na razie nie poci膮gn膮艂em tego tematu a na linkedin
    • w sumie mam 17 r贸偶nych ofert od pocz膮tku kwietnia wi臋c rynek jest du偶o s艂abszy ni偶 kiedy艣... zdaje si臋, 偶e kolejne 3 z tych os贸b maj膮 moje CV co oznacza, 偶e teoretycznie mog臋 by膰 uwzgl臋dniany w a偶 6 rekrutacjach (wola艂 bym aby to by艂a jedna, mo偶e dwie rekrutacje na raz aby unikn膮膰 niepotrzebnych inwestycji ze strony firm gdzie po wszystkim mo偶e si臋 okaza膰, 偶e jestem niedost臋pny... z drugiej strony to nie s膮 rzeczy, kt贸re s膮 szybko za艂atwiane i cz臋sto brak jest kontaktu z dan膮 firm膮 przez tydzie艅 lub nawet d艂u偶ej)
      • Firma z 1️⃣ ma u mnie plusa za to, 偶e mia艂em dodatkowy kontakt z HR z informacj膮, 偶e sprawa jest w toku
  • Ka偶da z powy偶szych opcji nie jest idealnym dopasowaniem mojego profilu... ale najwa偶niejsze pytanie to czym chcia艂 bym si臋 zajmowa膰... i sam nie potrafi臋 na to odpowiedzie膰 poniewa偶 kr臋c膮 mnie:
    • big data (ale bardziej w kierunku NewSQL ni偶 typowe hadoop+spark)
    • low level (openWRT, arduino, IoT) ale brak mi do艣wiadczenia
    • DevOps (kubernetes itp. - chocia偶 w tym obszarze stricte nie pracowa艂em jedynie z doskoku na co dzie艅 dotykaj膮c takich temat贸w)
    • Security (ale wiem, 偶e nie mam jeszcze wystarczaj膮co do艣wiadczenia a ponad to mo偶e ten obszar by膰 nieprzyjemny ze wzgl臋du na konieczno艣膰 szybkiej reakcji w przypadku incydent贸w)
    • Agile a dok艂adniej SCRUM - ale taki czysty i wiem, 偶e ci臋偶ko to wprowadzi膰 bez realnego wk艂adu ze strony kadry zarz膮dzaj膮cej firmy... a z tym cz臋sto jest s艂abo i jest wielu ludzi, kt贸rzy maj膮 w tym o wiele wi臋ksze do艣wiadczenie ni偶 ja

No comments: