Wednesday, March 2, 2016

TV Gawex w Fordonie

Jestem abonentem "TV Gawex". A dokładniej płatnikiem - ponieważ TV nie oglądam. Dotychczas była to jednak jedyna rozsądna opcja internetu (poza neostradą/netią).
Ale dziś postanowiłem to zmienić. I po dzisiejszym dniu muszę pochwalić TV Gawex za jakość obsługi klienta.
TV Gawex (www.tvgawex.pl) to osiedlowa kablówka, która się rozrosła i zaczęła w którymś momencie oferować (drogie) usługi dostępu do internetu... i inne tego rodzaju. Zasięgiem obejmowała na początku chyba tylko Bydgoszcz/Fordon ale z czasem weszli też gdzie indziej (m.in. Chełmno).
Klientów mają dzięki wyłączności - ludzie muszą wybierać spośród ograniczonej puli opcji. Kablówka to albo analog, albo talerz na balkonie... albo gawex, który już jest. Internet często też ograniczony - spółdzielnia oraz wspólnoty nie chciały podpisywać umów z np. UPC.

Ceny. Są drakońskie - ale poprawiły się mocno. Teraz można mieć 2Mbps za 30zł/miesiąc, 15 (lub 50) Mbps za 60zł/miesiąc. To drogo - ale alternatywą często jest utrzymanie łącza tepsy oraz internet po tymże łączu. Czyli <20mbps -="" 100z="" ale="" c.="" cenowym="" co="" duopak="" fajna="" gorszym="" i="" internet="" jak="" jest="" konkurencja="" lubi="" ma.="" ma="" miesi="" na="" ni="" nie="" nieco="" no="" opcja="" p="" poziomie="" si="" telewizja="" to="" za="">
Umowa jest fajniejsza niż u konkurencji. Zacznę od okresu wypowiedzenia: 1 miesiąc. Instalacja nawet nie wiem - darmo albo jakoś tanio. Płaciłem chyba z przyzwyczajenia 41zł/miesiąc za sygnał TV (nawet nie odbierając go w związku z brakiem odbiornika rtv) i przez jakiś czas miałem internet 15Mbps. Okazało się, że internet lagował i gubił czasem pakiety... i jakoś mniej sprawnie działał niż np. netia po łączach tepsy. Internet odpuściłem.
Z odłączeniem internetu nie było problemu - wypowiedzenie (więc płaciłem tylko za 1 miesiąc) bez problemu przyjęte (na miejscu wydrukowali - wystarczy przyjść z dokumentem tożsamości lub upoważnieniem). Trzeba było zwrócić jeszcze modem.
Odłączanie sygnału TV tak samo łatwe - dostałem od razu wydrukowany kwitek do podpisania z kwotą którą należy jeszcze uiścić (umowa trwa do końca miesiąca jeszcze) i jest to jednocześnie potwierdzenie rozwiązania umowy. Kwitek zajmuje kawałek strony - na jednej kartce wydrukowali 2 kopie. Ekologicznie i praktycznie - kocham takie podejście.
W biurze obsługi klienta tylko jeden człowiek przyjmował. Ale to wystarczyło - obsługa expresowa. Godziny otwarcia tylko średnie - 9 do 17 w dni robocze.

Mam teraz internet od orange - ale na siebie. A czasem potrzebuję do pracy łącza. Myślałem o alternatywie przez łącza netii - a właśnie z tych korzysta gawex. Więc rozważam wzięcie drugiego "rezerwowego" internetu jak by orange dupy dało. Ale drugi na firmę już i za te 30zł/miesiąc (czyli de facto 240zł/rok netto).

Moje dotychczasowe doświadczenia z dostawcami internetu (i TV bo to ostatnio w parze idzie) są następujące:
- netia ledwo akceptowalna - problemy przy odejściu... internet raczej działa bez problemów (jak są problemy to bardzo niefajnie z rozwiązaniem)
- tepsa jak netia - oba psy (netia i orange) takie same z jednego miotu
- UPC fajne warunki daje dla nowych klientów ale rżnie w kakao obecnych klientów - odstąpienie od umowy spoko... jakość usług OK i raczej zawsze działa
- Multimedia to porażka - wysokie opłąty, zawiła umowa, okres wypowiedzenia 3 miesiące lub więcej (można od razu odstąpić bo to "na czas nieokreślony" ale chcą 3 miesiące kasę dostawać)... jakość usług strasznie zawodna, syf, kiła i mogiła - odradzam

Tak więc koniec końców chciał bym bardzo pochwalić TV Gawex za podejście do klienta i nie-utrudnianie odejścia (być może dzięki temu podejściu wrócę do gawexu kiedyś na internet). Jednocześnie dotychczas mieli tam niezły burdel i słyszałem, że potrafili się po kilku latach odezwać o nieopłaconą fakturę czy coś podobnego... Dziś wygląda to już sprawniej.

No comments: